Sunday, March 30, 2014

What's in my uni bag .


Hello everyone , sorry for not posting any post lately . Why ? First , i just got busy with my birthday ! and my Macbook broke, for unknown reasons . All my saved photos were there . On the good side ! I'm back with a year added . 
 so today i want to share something i really love reading or watching on YouTube  ...

What's in my bag : i don't carry that much with me since i'm in Uni now . I try to "filter" my bag every single day . That means , clearing out all the unnecessary things inside like : receipts, pieces of random paper, wrappers .. lot's of wrappers . So , without further ado , here's What's in my uni bag .


// Bonjour tout le monde, désolé pour mon absence ces derniers temps. Pourquoi donc? Tout d'abord, j'étais occupée car c'était mon anniversaire! Et mon Macbook est tomber en panne, pour des raisons inconnues. Toutes mes photos enregistrées étaient là... MAIS le bon côté des choses ! C'est que je suis de retour ( avec une année en plus) . 
Donc, pour l'article d'aujourd'hui, c'est quelque chose que j'aime vraiment lire ou regarder sur YouTube ... 

Ce qui est dans mon sac: 
Je ne porte pas beaucoup de choses avec moi depuis que je suis rentrée à l'université. J'essaie de "filtrer" mon sac tous les jours... en enlevant toutes les choses inutiles à l'intérieur comme: des tickets de caisse,  des emballages bonbons etc... Alors, sans plus tarder, voici ce qui est dans mon sac :

the bag : MICHAEL Michael Kors Jet Set Logo Macbook Travel Tote

You could probably tell , i LOVE pink . Oh well ... so these are the things that were in my bag .

- Macbook Pro 13" with retina display + it's charger : how i love this one . It's my baby . and not bragging or what , but i'm so proud of it , i bought it with my own money . YEP ! WITH MY OWN. I use it every single day to type my notes and to study . In my uni , they're not really a fan of text books . Text books are just for additional informations . That's why this is really such a nice help . I'm still bummed out though , because it broke ... definitely disappointed . But i still love it though! 

- Earphones :  it's just so nice to listen to music when you're on the way . especially if it is a really long journey . 

- makeup bag ( je suis une princesse ) : a must- have in my bag ! aside from containing my makeup, it also contains other "female" necessity .

- a bottle of water : i've been drinking a lot lately and now that's it is getting warmer . i need something to chill me down. 

- a book : at the moment i'm reading Marc Levy's Sept Jours pour une éternité . i don't read that much but since my uni is an hour from home , i need something to amuse myself .

- a snack or just something to eat : pretty self explanatory . i have long days at uni . so i need a lot for my tummy ! 

- my wallet : a need ! because it contains important cards like : student card , identity card and much more . and of course money to buy some lunch!

- transit card : i take public transport to go to uni . Quite far but i have no choice haha!

- calculator : ughh i need this for Chemistry class . and i have chemistry every single day . 

- folder : this one is especially for Chemistry and Physics . Easier to take notes by hand because of the drawings and equations . what i love about this is it is so light . i'm all about lightness . 

- pencil case : because i still need to write some notes down. 

- Agenda : This is from Starbucks PH . and i love it . it keeps me organize. I forget to do a lot of things and this just makes my life a lot easier !

- some bits and bobs:  like Owl hand sanitizer which was given to me by my little sister . a hand cream and my scent for  the moment that i put in a little container . It's Victoria's Secret Pure daydream by the way . 

- my phone ( not in the photo ) : of course! i could never forget my iphone 5 . i just couldn't ! 



le sac : MICHAEL Michael Kors Jet Set Logo Macbook Travel Tote

Comment vous pouvez le constater j'aime le rose. Donc voici les choses qui se trouvent dans mon sac...
- Macbook Pro 13 " rétina" + son chargeur : comment je l'aime beaucoup ce Macbook...C'est mon bébé, ce n'est pas de la vantardise ou quoi, mais je suis tellement fier car je l'ai acheté avec mon propre argent YEP avec mon propre argent . . . ! . Je l'utilise tous les jours pour taper mes notes et étudier. Dans mon université , ils ne sont pas vraiment un fan de livres de texte, ils servent juste pour informations supplémentaires. C'est pour cela que le Macbook est très important pour moi. En effet, il contient presque tous me cours. Sauf que j'étais vraiment déçue quand il est tombé en panne .. mais bref ... ça arrive ! 
- mes Ecouteurs : c'est tellement agréable d'écouter de la musique lorsque vous êtes en chemin. Surtout si c'est un très long voyage.
- Sac de makeup ( je suis une princesse ) : un must-have dans mon sac ! Mis à part mon maquillage, il contient également d'autres nécessité «feminin » .
- Une bouteille d'eau : je bois beaucoup ces derniers temps surtout maintenant que le temps se réchauffe. J'ai besoin de quelque chose pour m'hydrater.
- Un livre : pour le moment je lis "Sept Jours pour une éternité" de Marc Levy. Je ne lis pas beaucoup, mais vu que mon université est à une heure de la maison, j'ai besoin de quelque chose pour me distraire.
- Un snack ou tout simplement quelque chose à manger : assez explicite. j'ai de longues journées à la fac, donc j'ai besoin beaucoup pour mon ventre !
- Mon portefeuille : une nécessité ! car il contient des cartes importantes comme : carte d'étudiant, carte d'identité et bien plus encore. Et bien sûr l'argent pour acheter un déjeuner !
- Carte de transport: je prends les transports en commun pour aller à la fac . Assez loin, mais je n'ai pas le choix haha !
- Calculatrice : ughh j'en ai besoin pour mes cours de chimie et j'ai chimie chaque jour.
- Dossier : celui-ci est particulièrement pour la chimie et la physique. En effet, c'est beaucoup plus facile de prendre des notes à la main à cause des dessins et des équations .
- ma trousse : avec des bics et feutres colorés ! oh oui! 
- Agenda : Il s'agit d'un agenda de chez Starbucks. et je l'aime tant! Il me sert à organiser mon emploi du temps. J'oublié beaucoup de choses et cela rend ma vie plus facile !
- ETC : comme mon désinfectant ( en forme d'hibou) pour les mains qui m'a été donné par ma petite soeur. Ainsi qu'une crème pour les mains et mon parfum du moment que je l'ai mis dans un petit récipient Mon parfum du moment est de Victoria's Secret : "Pure Daydream".
- Mon téléphone ( pas sur la photo ) : bien sûr! Je ne pourrais jamais oublier mon Iphone 5. Je ne pourrais jamais ! C'est une indispensible des indispensables !


so , yes! that's everything ! i hope you enjoyed this post ! 
and if you have post suggestions . please feel free to tell me on the comments section down below! 
Thank you and have a nice day ! 



Don't forget to follow me on : Instagram | Twitter | bloglovin'

19 comments:

  1. Sympa cette rubrique, ton sac est dingue!!
    bows-and-girls.blogspot.fr

    ReplyDelete
  2. Très joli ton sac :)

    Bisous

    Fashionistaneversleep.com

    ReplyDelete
  3. I love these kinds of posts ! You have lots of cute items in your bag :) I like it !

    Fashion and Cookies
    Join my black lace blouse Giveaway closing in one day !

    ReplyDelete
  4. Que des jolies choses dans ton sac ! C'est tellement le bordel moi !!
    www.noiretdore.com

    ReplyDelete
  5. les sacs sont tous différents! le miens c'est vraiment le bordel il y a de tout et de rien! c'est pour ça qu'il me faut des sacs avec compartiements

    ReplyDelete
    Replies
    1. oui ! c'est très pratique aussi !
      ohh , ne t'inquiètes pas . parfois mon sac est vraiment le bordel aussi ! XD

      Delete
  6. the bag is wonderful *_*

    x Maria
    New outfit post up on my blog
    featuring my new lace blouse

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much and it is !
      i love it :)

      Delete
  7. Ton sac est juste subblime! Où l'as tu acheter? Sur le net ou en boutique?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coucou ! je l'ai acheté en boutique : Michael Kors aux Pays - Bas :)

      Delete
  8. Très joli sac c'est vrai :) Bisous

    http://lironsdelle.com

    ReplyDelete
  9. J'ai lu ce livre il y a de ça un an et je l'ai beaucoup aimé, notamment la fin. Super article :).

    Des bisous,
    http://fille-au-foyer.blogspot.fr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooh j'ai trop hate de le terminer alors ! :)

      Delete
  10. Your university bag is really cute and tidy (: hehe wish mine are as well! Best of luck for your university x

    http://birdiethgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. I adore posts like this so much XD I'm always curious what people have with them, how there closet/ room/ house/ apartment looks like. I'm such a curious girl. You have so many cute things with you. And it looks so organized ^-^

    ReplyDelete

Thank you for your time commenting and reading my blog.
I love reading your comments and feedback.
If you have some questions, you can ask me here by leaving a comment or on my email (readContact me) take care ♥

Do not forget to leave a link of your blog, i love checking them !

Chiara♥
xmisschiarax.blogspot.com

BLOG | Instagram | Twitter | bloglovin' | Pinterest | WeHeartIt | polyvore | my shop

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...